Aankomst Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu Aankomst Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu

Aankomst Wenen

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

09 Juni 2015 | Oostenrijk, Wenen

Vanmorgen waren wij om 4 uur opgestaan,
Pap ik en Danny, wat viel dat ontzettend tegen zo vroeg ;-).
Om kwart voor 5 gingen wij weg met de auto naar Schiphol.

We stonden eerst bij de verkeerde vertrekhal van Lufthansa.
Daarvwerden wij doorverwezen naar de KLM.
Dat meisje achter de balie was erg lief en begripvol, en ging proberen of we speciale begeleiding kregen op Schiphol en ook in Wenen.

Dus toen moesten we weer naar een andere balie. Die vrouw zorgde ervoor dat we, prioriteit kregen.
Maar de douane zag het toch heel anders en stuurde ons in de lange rij. Ben daar niet zonder paniek doorheen gekomen.

Moest ook nog na gekeken worden omdat het schijnt dat mijn over gebleven schroefje nog aan het opdoemen was.
Maar goed Danny was ook de sjaak.

Uiteindelijk bij de gate mochten wij als eerste naar binnen, de stewardessen gaven ons extra aandacht. Kregen extra drinken. Ons ontbijtje in het vliegtuig was eiersalade op een broodje.
Het bakje zag er erg leuk uit!

Het vliegen ging heel erg goed, bijna geen paniek aanvallen.
Alleen tijdens het vliegen klapte er een man zijn stoel naar achter precies op mijn knieeën, danny had de man vriendelijk verzocht hem terug te plaatsen de stoel.
Zo gezegd zo gedaan.

Eenmaal geland stonden er 2 mannen op ons te wachten met rolstoelen.
Die dachten dat we minder validen waren.
We kregen echt speciale begeleiding en ik werd in een elektrische rolstoel gezet.
Toen vroegen we of deze man een taxi kon regelen.
En dat deed hij.

Alleen deze taxi chauffeur was niet 1 van de vriendelijkste met zijn stem.
Alles moest snel snel.
We waren bij het hotel in 45 minuten en kostte ons 44 euro.

Koffers naar de kamer gebracht, omgekleed was toen al 25 graden.
Toen zijn we lekker wezen wandelen naar de Hofburg,
Danny keek zijn ogen uit bij het kunsthistorisch museum.
De Hofburg vond hij ook erg indrukwekkend.

Uiteindelijk vroeg ik of Danny gelijk al met me naar het museum wilde, en dat wilde hij.
Kaartjes gekocht in het Sissi museum, wat denk je ik laat autipas zien, vroeg naar de mogelijkheden, meneer vroeg of wij beiden auti zijn. Dus wij ja. Mochten wij voor €11,50 naar binnen!
Dat is nog een mazzeltje :-D.

Wij hebben onze ogen uitgekeken. En ook de cocaïne spuit gevonden van Sissi en via de gids hoorden we dat ze maar een kleine dosis had vanwege haar geslachtsziekte.

Verder zag Danny Sissi haar wespentaille, daar schrok hij best van!
Toen bij de Hofburg in het restaurant onze belofte aan Stéphanie waar gemaakt.
Door daar te drinken en te eten, de tosti's waren heerlijk, de cola ook Danny had een sterke bak koffie met water.
Achter ons stond het nog voor geen milimeter verplaatste brandweer wagen.

Na Hofburg zijn we het volkspark in gegaan, daar heb ik Danny het bedevaartsoord van Sissi laten zien, en de rozentuin, daar staan 600 met verschillende soorten en namen en geadopteerd.
Toen liepen we verder en werden tegen gehouden door een lieve koetsier, die vroeg of wij met de koets een Tour door de binnenstad van Wenen wilden.
Dat hadden we gaan, kostte ons 80 euro voor een uurtje, we zagen onder meer sigmund Freud zijn huis, Mozart zijn huis en de concertzaal waar hij eerst speelde, het graf van sissi, Hofburg, Wenen staatsopera etc.
Was wel heel erg leuk om te doen!

Toen boodschappen gedaan bij de Spar weer omgekleed omdat het begon te betrekken, toen badeendje van sissi gekocht voor Saar.
En little people brandweer auto gekocht.

Toen bij maccie reffil cola gehaald.
We waren uitgedroogd.

Toen uurtje op hotelkamer rustig aan gedaan.
Daarna gegeten we hadden pizza.

Nu zitten we op Skype met mam.

• 09 Juni 2015 - 21:16

Marjolein:

Wat hebben jullie al veel gezien !
    Leuk een rijtoer door de stad, geniet er maar lekker van dat hebben jullie wel verdiend !
    Veel plezier en geniet van alles. XX mama en papa

• 09 Juni 2015 - 21:26

Stéphanie:

Super leuk om te lezen. Ik lag wel in een deuk om de begeleiding die in Wenen klaar stond! Haha. Veel plezier en een hele dikke kus van jullie nichtje Saar xxxx

• 09 Juni 2015 - 22:31

Tante:

Wat kan jij leuk schrijven Madelon! Ben benieuwd wat jullie morgen weer gaan beleven!Veel liefs,tante.

• 09 Juni 2015 - 23:37

Bernice Mager:

Nou ondanks dat het op het vliegveld en daarna nog niet helemaal vlekkeloos verliep, mag dat de pret niet drukken :) Fijn dat jullie de eerste dag zo genoten hebben :) enne zeker een mazzeltje met die korting. Lees graag je komende berichten. Kan ik vast al inspiratie op doen voor als ik naar Wenen ga. Ben erg benieuwd wat jullie nog meer beleven. Geniet ervan. Groetjes Bernice