Dag 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

10 Juni 2015 | Oostenrijk, Wenen

Hallo iedereen,

Hier weer een leuk verslagje van ons.

Vanmorgen hadden we door de wekker heen geslapen, in plaats van kwart voor 9 werden we om 9 uur wakker.

Om half 10 zaten we aan het ontbijt, we hadden heerlijke verse kaiserbroodjes, en thee en koffie.
En verse melk.
Kortom was heerlijk.

Danny heeft vandaag een zwerver 3 euro gegeven.

We zijn na het eten gaan lopen naar de U baan( metro) voor het eerst een kaartje gekocht.
Met zijn tweeën zijn we naar Karlsplatz gereden. Daar ging de metro niet verder dus gingen we eruit bij de Opera.

Vanuit daar zijn we gaan lopen naar de Kaisersgruft (graf van Sissi en de habsburgerfamilie), zoals mam en steef weten is dat nog een grote doolhof zelfs na 3 jaar om dat te vinden.Daar aangekomen liet ik mijn pasje zien en vroeg of er nog speciale voorzieningen waren. Deze man die liet ons voor niks naar binnen, normaal was het €5,50. Toen we daar binnen waren keek Danny zijn ogen uit naar de prachtig gedecoreerde graven.
De meest indrukwekkende waren de kinder graven, en het graf van Maria Theresia en sissi en haar man Franz Joseph en haar zoon Rudolf. Vanuit daar heeft Danny buiten nog heel veel foto's gemaakt.

Toen waren we op weg naar de Stephansdom, daar zijn weg ook een paar keer misgelopen. Toen gevonden, zoals hij de afgelopen keer was is hij nog steeds volledige in de steigers om te restaureren.
Binnen in de kerk, hadden Danny en ik extra geld gedoneerd voor 2 kaarsjes.
Deze hadden wij aangestoken voor al onze overleden dierbare.
Was een erg speciaal moment waar wij kippenvel bij hadden.

Na de Stephansdom zijn we gaan lopen naar het park van Hofburg waar ook het monument van Sissi staat,
Maar voordat wij er waren kwam er een klein vrouwtje naar ons toe, die gaf mij een roos, we namen hem aan en wilde doorlopen. Toen hield deze vrouw ons tegen en vroeg om een kleine donatie voor de roos, wij gaven 2 euro, maar dat vond ze te weinig en maakte er 5 van. Wij gaven een briefje van 10 toen wilde ze wegrennen. Dus wij zeiden gelijk ons wisselgeld. Dat kregen we toen.

Bij Hofburgpark vroeg iemand ons foto's te maken van haar en der dochtertje.
Dat deden we, en toen gaven we de roos aan haar.

Bij het terrasje in het Hofburg park, hadden we lekker appelstrudel gegeten, met een cola en een appelsap. Bij elkaar was dat €15,- we vielen bijna om.
Ik had een stukje bladerdeeg, en gaf het aan de musjes die bij me op de grond zaten, uiteindelijk werden we omringt door de mussen die echt niet bang waren en rustig van je bord de resten afpikte.
Ik denk dat we wel 10 musjes hadden bij ons.

Na het lekkere eten zijn we ff naar de spar geweest voor de boodschappen.
Anderhalf uur op de kamer gezeten, zaten we op Skype met Saar en Steef, Saar had zoals gewoonlijk weer de meeste praatjes, en kusjes voor ons!

Nadat we Saar en Steef hadden gesproken zijn we de Maria Hilferstrasse opgelopen,
Helemaal tot boven aan toe, bijna een half uur over gedaan. Boven hadden we gegeten bij de maccie,

Toen weer terug naar het hotel, weer mensen met bloemen, geluks kaartjes of ballonnen die ze kwijt wilden aan ons.

De vrouw van ons hotel vertelden dat we in de truc van de oplichters waren gelopen, die raadde ons aan alles te weigeren wat we krijgen.

In de Billa soort appie achtig wilden we fruit halen, maar daar zat een gat in de verpakking.
Dus wij geven het aan de vakkenvuller, en zeiden er zit een gat in zegt die man ruil het maar (zijn wij nou gek dat we het gelijk weggooien?).

Terug bij het hotel zat weer de zwerver er van de 3 euro en vroeg ons weer geld.
Dit keer zijn we hem voorbij gaan lopen.
Danny had een heerlijk koud biertje gekocht.

Zometeen krijg ik heerlijke Starbucks earl Grey en danny een koffie.

Dit was ons verslag voor vandaag!

Xx Danny en Madelon

• 10 Juni 2015 - 19:48

Marjolein:

Hallo luitjes,
    Weer een hoop meegemaakt vandaag, wat een mooie stad is het toch en ook nog eens mooi weer daarbij ! Ben blij voor jullie dat jullie het zo naar de zin hebben. XXX mama en papa

• 12 Juni 2015 - 17:54

Bernice Mager:

Wat een belevenissen weer. Jammer dat je dan wel weer van die oplichters tegen moet komen. Maar dat mag de dag niet stuk maken en dat is gelukkig zo te lezen niet gebeurt. Fijn dat jullie het gezellig hebben :)