Dag 5 - Reisverslag uit Schin op Geul, Nederland van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Schin op Geul, Nederland van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

17 Juli 2013 | Nederland, Schin op Geul

Vanmorgen waren we om half 10 opgestaan,
We zouden vandaag de miljoenenlijn gaan doen, de miljoenenlijn is een stoomtrein route die vroeger allemaal goud vervoerde, erg luxe inrichting had voor de rijkere mensen.

Bij het ontbijt hadden we weer de grootste lol, Danny heeft de lachers op de hand.
Om 11 uur waren we klaar met eten, kwart over 12 vertrokken we vanuit ons huisje richting Valkenburg, daar zou om half 12 de trein vertrekken.
Wij bij het loket de autipas testen, was wel bekend, maar ze hadden het geld nodig, om die lijn en de trein te onderhouden. Ik vond dat heel erg fair om dan gewoon de volle mik te betalen.

Wij om half 12 in de trein, worden de kaartjes gecontrolleerd door een hele lieve vrijwilliger! Deze man zei wat tegen mam en gaf der zo een klap op der verkeerde arm, zo'n schouderklopje.

Danny en ik lagen dubbel in die trein. Toen hebben we genoten van het mooie uitzicht, was zo leuk! Uiteindelijk stond er een man met zijn kindje, die liet hem staan op de tafel voor het raam. Maar op een bordje stond niet naar voren leunen dat kind deed het wel. Was beetje stom.

Bij uitstappen pakte die lieve conducteur mij vast om me te helpen met een grote afstap.

Op het wachten van de bus trein, gingen we een drankje nemen. Koffie en thee, twee vlaaien en een appeltaart.
Toen kwamen er een groepje mensen met beperking bij ons zitten. Er was er 1 die zei over Danny mooie slipper, mooie voeten en mooie benen over hem.
Ik ging kapot van het lachen.
Danny bestelde een biertje, toen kwam het treintje eraan.

We gingen zitten in het bus treintje.
Man dat was letterlijk vee vervoer. Was erg benauwd.
Ik had nog geen veevervoer gezegd, zie een hakenkruis, was frappant.

Maar goed in die trein, wilde een man iets vertellen hij was bijna niet te verstaan. Er waren een australisch koppel wat door zijn verhaal zaten te praten in Nederlands. Bij uitstappen gilde ze steeds Raus Raus Raus. Ik kijk der aan en zei was nou Raus.

Hun liepen naar zo'n reisbus, en toen zeiden Danny en ik allebei tegelijk tegen die vrouw keihard Raus Raus Raus.
Snel doorgelopen met mam daarna.

Toen naar de wereldstad Kerkrade...
Paar jaar terug volledig uitgestorven. Nu een evenement feest.
Wat een drukte, toch wil je er nie dood gevonden worden.

Rond 4 uur weer terug vanuit Kerkrade. We wisten dat de miljoenenlijn stoomtrein zou rijden.
Dus ik kijk zo, staat die conducteur er weer. Ben maar met hem op de foto gegaan.
Hij vond dat erg attent van me :-D.

In de trein is hij nog 3x langs gelopen.
Toen is mam in Schin op Geul eruit gegaan. Danny en ik door naar Valkenburg.
Wij hebben toen heerlijk gelopen, danny zijn nieuwe soort van Birckenstocks ingelopen. Wij gingen naar het winkeltje van die Disney tassen, ik heb de tas van Grumpy toch maar gekocht, en ook een telefoonhoesje van Dopey.

In de winkel ernaast had Danny voor mij een muziek plateau gekocht, en daarop kun je de Disney prinsessen zetten, die spelen dan een liedje af.
Belle was jammer genoeg maar 10 sec. Maar Jasmine was geloof ik precies 1 minuut. Die kocht Danny voor mij.

Uiteindelijk heb ik ook een beetje reclame gemaakt voor mijn kralen site bij die lieve verkoopster.

We gingen weer terug naar station Valkenburg. Daar aangekomen hadden we de trein gemist, moesten we wachten tot 5 voor 7 voor de andere trein kwam.
We zijn maar bij een restaurantje tegen over het station gaan zitten.
Daar een ice tea en een biertje gedronken.
We hadden afgerekend en zijn toen naar een boom gelopen waarop een heks is afgebeeld die tegen een boom is aangevlogen :-p. Die op de foto gezet.

Na een paar minuten wachten kwam de trein eraan. Het duurt ong 2 minuten voordat de trein in Schin op Geul is.
Daar vandaan nog ongeveer 15 min lopen naar ons huisje, we gingen binnendoor, Marcel liep ons tegemoet, danny droeg een paar tassen en ik. Zegt Marcel tegen Danny ben je nou vergeten hoe het moet? Hij pakte de tassen en gaf ze aan mij :-p. Hij zei kijk zo moet het ;-). Ik liep lachend met alle tassen in mijn handen door.

Bij het huisje aangekomen gingen we gelijk eten.
We aten shoarma, toen kwart over 8 lopen naar de bingo, dat we binnen kwamen was het stampvol.
Veel drukker dan de laatste x, we hebben in totaal, 3 prijzen gehad, rijstkoker, creme brulee, en een vlieger gewonnen.

Ad moest oms steeds hebben.
Om half 12 waren we terug bij ons huisje, fotos op facebook gezet. Toen gaan slapen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schin op Geul

Halloween!

4 dagen naar Ierland, met een grote groep en eerste x voor Danny!

Recente Reisverslagen:

02 November 2013

Day after

02 November 2013

Halloween

31 Oktober 2013

Aankomst

23 Oktober 2013

Nog 7 dagen te gaan!

25 Juli 2013

Terugreis
Madelon

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 20122

Voorgaande reizen:

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

22 December 2014 - 06 Januari 2015

Ethiopie.

22 December 2014 - 06 Januari 2015

2 weken Ethiopië

30 Oktober 2013 - 03 November 2013

Halloween!

28 September 2012 - 02 Oktober 2012

Wenen

17 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Limburg 2012

29 Oktober 2011 - 02 November 2011

Ierland 2011

12 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Limburg

Landen bezocht: