Dag 5 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

13 Juni 2015 | Oostenrijk, Wenen

Hallo iedereen,

Hier ons dagelijks verslagje...

Om 9 uur waren we wakker, en gingen weer lekker ontbijten.
Onze planning zou vandaag Schönbrunn zijn.

Om kwart voor 10 pakten we de metro richting Schönbrunn.
Daar aangekomen, zagen wij Mozart staan (3 jaar terug zagen wij de beste man ook staan!)
Deze keer besloten wij hem 50 cent te geven, die man pakte me beet en maakte een dansje met me.
En kreeg een handkus van hem bij het weg gaan.

Toen gingen we het grote plein voor het paleis op, deze keer liep Danny erg ontspannen daar. En bij de trap moesten we lachen omdat daar binnen Danny mij had gevraagd.

We liepen verder naar de koetsen van Sisi, daar mocht 1 van ons gratis naar binnen, doormiddel van mijn autipas.
En de ander voor 6 euro.
Binnen was het best indrukwekkend, je zag de kroningskoets, de koetsjes van sisi haar kinderen, en de rouwkoets, die is echt mega groot!
Na dat museum zijn we naar het kinderen museum gelopen daar hebben wij voor Saar een shirtje gekocht.

Toen hebben wij in Schönbrunn lekker een biertje met apfelstrudel gegeten en een thee en apfelstrudel.
Was echt genieten.

Op het moment dat we op krachten waren, zijn we gelopen naar de Gloriette, dat is een groot gebouw tegen over Schönbrunn, maar dat ligt op een grote heuvel, dat ik er toen was met mam en een keer met Steef deden we er een uur tot 2 uur over.
Nu liepen danny en ik hem in 10 minuten hihihi.

We zijn toen een view gaan doen over Schönbrunn hierbij zagen we weer de Stephansdom en het haus des meeres.
Die zitten beiden in de buurt van het hotel. We gingen daar met auti pas voor €2,90 euro naar binnen ipv 4 euro.

Nadat we dat hadden gedaan hadden we het treintje naar beneden gepakt, danny mocht voor 4 euro mee en ik voor 7. Maar toen we zeiden dat we niet de hele Tour zouden doen. Moesten we 7 euro betalen.
Danny voelde zich erg ongemakkelijk door die vrouw.
Bij de halte aangekomen stond Mozart er nog, en gaven we hem €1,00 die man pakte me weer beet en vroeg me waar ik vandaan kwam. Zo hadden we ruim een kwartier met zijn 3en staan te praten. Was echt zo leuk.

Om half 2 gingen we terug naar het hotel om de fotos op facebook te zetten, en omdat het zo bloedheet was.

Kwart voor 7 gingen we eten bij ons pizza restaurant, ik had een club sandwich en danny had pasta.
Het was erg lekker met eten.
Bij het toetje vroeg ik om een Esterhazy taart, danny een sorbet met fruit.
We hebben aan de ober gevraagd weet je zeker dat er geen nootjes in zaten omdat het zo raar smaakte die man bleef het vol houden.
Nog geen 2 minuten later zat ik onder de jeuk, en benauwd.
Dus wij op internet kijken, zat het vol met walnoten en hazelnoten.
Het was even paniek, maar danny en ik hadden water besteld en gelijk spoelen.
Mam en pap ff gebelt wat we het beste konden doen mocht het ergste voor doen.
Gelukkig deed dat het niet.
Die mensen waren zich rot geschrokken van het restaurant.

In de hotelkamer, moest ik ff tot rust komen, toen had danny mam en pap op Skype.

Later zijn we door de stad gelopen, vienna bij night. Sissi beeld was verlicht, parlement, Hofburg, er was kermis.
Lekker stukje gelopen.

Bij de Hofburg zag ik iemand in een plas water gebouwen fotograferen en dan zag je het gebouw in de weer spiegeling danny deed hetzelfde.
Is nog mooi geworden ook.

We hadden toen nog 5 min voor de Starbucks danny rende vooruit en ik kwam er achter aan, nu zit ik aan de thee, danny had 2 bier voor zichzelf gehaald.nu rustig tv kijken en vroeg slapen.

Weltrusten iedereen!


  • 13 Juni 2015 - 23:08

    Marjolein:

    Zoooo..... Vandaag weer heel wat meegemaakt. het weer in Nederland was niet veel soeps, regen, wind en best wel fris, morgen wordt het iets beter (hopen we).
    Mooie foto's weer vooral de avondfoto'sen de foto's vanaf de gloriette
    Wat gaan jullie morgen doen?
    De tijd gaat nu snel hè, dinsdagavond alweer thuis.
    Slaap lekker voor straks xxxx papa en mama

  • 13 Juni 2015 - 23:17

    Bernice Mager:

    Weer genoeg gedaan vandaag, zoals ik lees ;) Leuk dat jullie zo genieten.
    Fijn dat de allergie niet erger werd en dat het goed is afgelopen :)
    Geniet nog even van de mooie dagen daar. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Wenen

Onze eerste vakantie samen in Wenen.

Danny en ik hebben er heel veel zin in

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2015

laatste dag in Wenen

15 Juni 2015

Dag 7

14 Juni 2015

Dag 6

13 Juni 2015

Dag 5

12 Juni 2015

Dag 4
Madelon

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 20077

Voorgaande reizen:

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

22 December 2014 - 06 Januari 2015

Ethiopie.

22 December 2014 - 06 Januari 2015

2 weken Ethiopië

30 Oktober 2013 - 03 November 2013

Halloween!

28 September 2012 - 02 Oktober 2012

Wenen

17 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Limburg 2012

29 Oktober 2011 - 02 November 2011

Ierland 2011

12 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Limburg

Landen bezocht: