Brandbier museum, Maastricht, Heerlen, Bingo - Reisverslag uit Schin op Geul, Nederland van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu Brandbier museum, Maastricht, Heerlen, Bingo - Reisverslag uit Schin op Geul, Nederland van Madelon Meijer - WaarBenJij.nu

Brandbier museum, Maastricht, Heerlen, Bingo

Blijf op de hoogte en volg Madelon

22 Augustus 2012 | Nederland, Schin op Geul

Goedemorgen allemaal!

Gister was er zoveel gebeurd dat ik even niet wist waar ik moest beginnen.
Maar goed nu ga ik het proberen.

"s morgens gingen we met zijn zessen ontbijten, rond een uur of 11 moest ik even naar het winkeltje toe om sigaretten te halen voor pappa. Natuurlijk had ik weer ruzie met het automaat, en had ik de verkeerde voor pappa meegenomen.
Terug gekomen vond pappa het niet erg.
Het was ook een stuk kouder dan gister buiten het viel een klein beetje tegen.
Er was ruim 10 graden verschil buiten.

Om 12 uur besloten we naar Maastricht te gaan, de mannen zouden in Gulpen naar het Brandbier museum gaan.
Wij moesten de hele klim naar boven maken, wat waren we halverwege moe dat we bij de kerk stonden.
Dat hadden we overleefd, stonden we op het station Steef ging der Ov kaart inchecken en mamma en ik kochten een kaartje.
Wat zijn de NS mensen erg, voor een papieren kaartje betaal je meer dan met een OV.
Das echt heel erg lullig.

Wij zitten rustig in de trein, ik had Danny nog even veel plezier gewenst voor in het museum.
Ondertussen waren we in Maastricht aangekomen, en zijn we even het Douwe Egberts winkeltje ingelopen.
IK zag daar zulke leuke spulletjes, dat ik er van de week weer ffies terug naar toe ga.
Nadat we daar binnen waren zijn we naar een thee winkeltje gelopen en heb ik daar van die thee blaadjes gehad met de smaak, Rooibos citroen-sinaasappel smaak.
Heerlijk rook de geur!

Wat we daar niet hadden verwacht was dat we nog een klim moesten maken,
De brug was buitengebruik dus stond omhoog, en daardoor moesten we een klim maken met fietsers en voetgangers door elkaar.
Was een drukte van belang het leek wel alsof iedereen op één kluitje was ipv in de stad.
Voor ons liep een ouder echtpaar, wat niet opschoot met lopen. Ik zei heel droog tegen mama, weetje waar ik een echte hekel aan heb?
Analyzerende ouderen!
Toen liepen we snel de mensen voorbij, om aan de andere kant van de brug te komen.

Daar in de stad gingen we eerst naar de Tuinen even van die heerlijke bodybutter halen.
Ondertussen hoorde Steef dat Mike, Pappa en Danny lekker in Gulpen op het terras zaten om binnen te komen.
Wij gingen ondertussen naar de Slegte toe, Steef had een taartenboek gekregen, en ik 2 boeken van Dirk Bracke.
Na de Slegte gingen we even naar de Maccie om wat te drinken en een bite te nemen.

In de Maccie was een klein opstootje, een meisje liet haar tas ontbewaakt staan om iets weg te gooien, toen liep een man vrolijk met het tasje naar buiten, de meiden waren in paniek, later had Steef gezien dat het tasje naar de kassa was gebracht.

Na de Maccie zijn we diverse winkels gegaan, en toen had ik nog een aardigheidje voor Danny gekocht.
De heren zouden nu het museum ingaan.....
Op de terugweg naar huis toe, zagen we onze trein staan, het inchecken ging niet echt goed bij Stéphanie.
Omdat er 2 palen naast elkaar stonden, had ze OV gedaan die was buiten werking.
Dus deed ze de NS, maar de NS paal staat niet in Schin op Geul.
Toen we in de trein zaten kwamen we bij Valkenburg aan. Dus wij blijven rustig zitten op weg naar Schin op Geul. Ineens besefte we dat we in de verkeerde trein zaten en nu richting Heerlen gingen maar ons kaartje ging maar tot Schin op Geul, dus wij allemaal in paniek.
Steef en mamma maakte een opmerking als jij nou gaat flippen dan kunnen wij onder een boete uitkomen :P.

Ik ging helemaal stuk van het lachen, bij station in Heerlen zijn we er snel uitgerend, ondertussen gieren van het lachen.
Toen zijn we snel naar mediamarkt gelopen en boekenvoordeel.

Ik kocht een kaartje terug naar huis maar ipv naar Schin op Geul zat ik met Valkenburg in mijn hoofd.
Was een stom foutje.
Op het station hoorde we dat pappa, Mike en Danny niet in het museum waren.
De rede wisten we verder ook niet.

In Schin op Geul aangekomen kochten we voor 1 euro een doosje met bramen die waren echt heerlijk.
Bij het huisje aangekomen waren we helemaal gebroken.
De mannen vertelden hun verhaal:

De mannen waren helemaal naar Gulpen toegelopen, dat was een tocht van ruim een uurtje.
Daar aangekomen wachten ze tot 3 uur bij het museum, de deur ging niet open.
Dus gingen ze informeren bij de balie, maar het was alleen voor groepen, de mannen besloten maar lekker een pilsje te pakken in de zon.
tot een uur of 5 deden ze dat. Toen zijn ze weer terug gelopen.

Uiteindelijk kwamen mamma en Steef en ik om 7 uur aangelopen, weer terug van onze spannende reis.
toen gingen we 's avonds eten (erg laat pas om half 8) en na het eten door naar de bingo.
Omdat we zo bekend zijn daar, maakte Ramona een grapje met Danny, Of hij een nieuwe vriendin had (daarmee reageerde ze dat Steef mee liep).
Toen kwam Ad binnen hij vroeg wie is er nog nooit bij de bingo geweest, steekt Danny zijn hand op.
We kregen allemaal de slappe lach.
De eerste prijs die we kregen was een bouw pakketje.
Ik haalde de prijs op.
de 2e prijs moest ik dobbelen met iemand omdat we beiden bingo hadden.
De mevrouw kreegt de hoofdprijs en ik kreeg een mok, ik mocht kiezen uit 2 mokken de eerste was best friends, of i'm not in love. Zegt Ad ineens die tekst slaat echt niet op haar omdat ze echt zwaar verliefd is.
Ik kreeg de mok van Best Friends. Loopt Marcel naar Danny toe, ik zou haar maar goed in de gaten houden jongen. Hier begint het mee.

Ik lag krom van het lachen.
Na de bingo namen we nog een afzakkertje, pappa kreeg kip aangeboden maar hij gaf het aan Stéphanie.
Marcel bracht het naar Steef toe, en waarschuwde Danny jij krijgt niks.
Weer lag ik in de kreukels.
We hadden borrelhapjes besteld.
Dus het was één dolle boel.
Toen om half 12 gingen we rustig op huisje aan.
We gingen allemaal rond kwart over 12 slapen :-).
-------------------------------------------------------------------

Vanavond gaan we Bowlen en Steengrillen

Fijne dag iedereen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schin op Geul

Madelon

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 20105

Voorgaande reizen:

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

09 Juni 2015 - 16 Juni 2015

Wenen

22 December 2014 - 06 Januari 2015

Ethiopie.

22 December 2014 - 06 Januari 2015

2 weken Ethiopië

30 Oktober 2013 - 03 November 2013

Halloween!

28 September 2012 - 02 Oktober 2012

Wenen

17 Augustus 2012 - 31 Augustus 2012

Limburg 2012

29 Oktober 2011 - 02 November 2011

Ierland 2011

12 Augustus 2011 - 25 Augustus 2011

Limburg

Landen bezocht: